Tanji en meer - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Carla Portman - WaarBenJij.nu Tanji en meer - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Carla Portman - WaarBenJij.nu

Tanji en meer

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 Mei 2019 | Gambia, Kololi

De tweede dag na aankomst , na een heerlijk ontbijt met o.a. verse mango, vertrokken we met onze nieuw verworven gids Abdou en zijn chauffeur richting Serekunda market alwaar een wereld van geuren , kleuren en smaken ons probeerden te verleiden.
En, vergeet natuurlijk niet de plaatselijke verkopers. Ook zij kunnen verleiden! De jongens zijn familie van iedereen in the Gambia, en ook iedereen wil aan ons verdienen. Logisch, want het is laagseizoen!

En daar loop je dan door zeer smalle steegjes van zand en aangetrapte aarde, kraampjes zó dicht op elkaar dat het zonlicht niet naar binnen kan, de temperatuur verstikkend hoog.
Hee lady, come and see, come and buy. Waar kom je vandaan, wie is hun vader, ik ben hun broer, zij zijn mijn familie. Maar ook vooral: zie wat ik te koop heb en verlos mij van wat waar!
De jongens hebben een geweldig mooi Afrikaans shirt gekocht (afdingen is helaas nog een dingetje) en daarna zijn we naar de afdeling verse waren gegaan. Minder gevaarlijk voor de portemonnee. Ook leuk en kleurrijk , soms heeeeerlijk geurend (vis), en met een gids best interessant!
Bovendien weet de gids ook de uitgang van de markt te vinden!!!!! Na al het trekken, rukken, aandacht vragen en verleiden ABSOLUUT NIET ONBELANGRIJK!!!!
Daaag familie van..... we komen nog terug!

Daarna vertrokken we naar de krokodillenpoel Kachikally, alwaar sinds 10 jaar ook een mooi museum te vinden is over de geschiedenis van Gambia en de gebruiken van verschillende stammen.
Wij claimen nu ‘alles’ te weten over verschillende rituelen, maar zoals iedereen wel weet : wij hebben een geheugen als een zeef en moeten het dus met de foto’s doen

• 26 Mei 2019 - 18:31

Tooske:

Wauw: wat hebben jullie al veel gedaan en gezien! Wat een schitterende foto's !!! Ga zo door! Liefs Jaco& Tooske Xxx

• 27 Mei 2019 - 17:28

Eveline:

prachtige foto's.
    Wat een mooie reis nog veel plezier
    geniet ervan
    liefs rob en eveline